Tip

Vertrouwen winnen door je als informatiebron te presenteren

Vertrouwen winnen door je als informatiebron te presenteren
Door Loretta Mulders · 24 May 2022
Journalisten
ANP

"Veel communicatieprofessionals doen niet wat ze eigenlijk wel willen: objectief communiceren. Hoe zorg je dat je niet in deze ‘intention-action-gap’ valt en wél content maakt die betrouwbaar overkomt? Arnold Vonk, mediaspecialist bij ANP Business: “Door gebruik te maken van experts, feiten en data. Het kost misschien wat meer tijd, maar uiteindelijk loont het om hierop in te spelen.”

We leven in een tijd waarin het vinden en herkennen van betrouwbare informatie steeds lastiger wordt. De opkomst van onder andere fake nieuws zorgt ervoor dat er nu ook van organisaties buiten de media wordt verwacht dat ze goede, inhoudelijke informatie verstrekken. Aan zowel hun eigen doelgroep als aan journalisten. Je wordt als organisatie een informatiebron door in te haken op actuele vraagstukken. Een manier om dat te doen is door zélf nieuwswaardige feiten te delen. Dat levert je zichtbaarheid onder media en vertrouwen van je doelgroep op.

Lees het volledige artikel op Adformatie via onderstaande button. 

Alles over ANP Business

Maak gebruik van onze kanalen waar alle Nederlandse media hun nieuws vandaan halen, van onze grote hoeveelheid nieuws- en informatiebronnen en van onze jarenlange ervaring met de media.

Meer informatie

Webinar: snel het nieuws lezen en daar op reageren

Door te reageren op het nieuws word je zichtbaar als expert en kun je een interessante nieuwsbron worden. Soms heb (of neem) je te weinig tijd, maar wil je toch reageren. Hoe pak je dat aan?

Gratis inschrijven
Loretta Mulders
Loretta Mulders
loretta.mulders@anp.nl

Contact

Neem contact op

Een aanvraag doen, meer weten of gewoon een snelle vraag? We beantwoorden je vragen elke werkdag van 09:00 tot 17:00 uur.

Bel me terug

Laat je nummer achter en we bellen
je zo snel mogelijk terug.

Bedankt! Je wordt zo snel mogelijk terug gebeld.

Je gaat akkoord met de voorwaarden