Zichtbaarder worden...
Door opvallende persberichten te schrijven.
Een persbericht is een onmisbare schakel in de zoektocht naar gratis publiciteit. Maar journalisten nemen niet zomaar elk persbericht op. Een effectief persbericht bevat een heldere kernboodschap, is nieuwswaardig en verzend je op het juiste moment. Belangrijk is ook dat het geen reclamepraatje is. Journalisten prikken door marketingteksten heen.
Door het juiste beeld te kiezen.
Als je merkt dat het lastig is om aandacht te genereren voor je nieuws of om op te vallen bij journalisten, overweeg dan om je tekst te versterken met een goed gekozen foto, illustratie of datavisualisatie. Hiermee trek je je lezers meer je tekst in.
Door interessante opiniestukken te schrijven.
Je hebt iets opgemerkt in het nieuws waar je graag op wilt reageren. Je formuleert je standpunten zorgvuldig tot een betoog en zoekt naar een manier om een breed publiek te bereiken. De ideale plek voor je betoog? De opiniepagina van een krant. Maar hoe krijg je daar een plekje? Het is essentieel om te begrijpen waar opinieredacteuren naar op zoek zijn en hoe je je reactie beknopt en duidelijk structureert.
In deze training, in samenwerking met Loo van Eck, gaan we in 3 dagdelen met deze onderdelen aan de slag!