De pr-trends van 2023

De pr-trends van 2023

De afgelopen jaren veranderde er veel in het medialandschap en in het speelveld van public relations.

ANP Business vroeg een aantal toonaangevende pr-bureaus naar die veranderingen, hoe ze daarmee omgaan en hoe ze de toekomst zien voor het vak. Het resultaat: een uitgebreide analyse van ontwikkelingen in de branche.

Download het rapport nu gratis!

Laat je gegevens achter en download meteen het rapport.

Bedankt, het formulier is succesvol verzonden

De interviews met deze experts brachten interessante inzichten aan het licht. Wij spraken met:

  • Jos Govaart Co-Founder & Managing Director Coopr
  • Daniëlle Tamis Eigenaar HvdM
  • Thijs Willekes Founder So PR
  • Ruud Bijl Oprichter Bijl PR
  • Kim Vercammen Senior pr-communicatieadviseur HPB
  • Gijs Toxopeus Client & Operations Director LDJ

Een aantal van hun inzichten:

✓ De basis van het pr-vak is niet veranderd en staat nog steeds fier overeind.

✓ Pr biedt meer dan ooit de mogelijkheid nuance te brengen in een sterk polariserende omgeving.

✓ Door de enorme fragmentatie in de media én samenleving kost het opbouwen van relaties meer tijd.

✓ Het belang van data, inclusiviteit en purposecommunicatie neemt toe.

✓ Er is sprake van een steeds kortere aandachtsspanne.

✓ Een persoonlijke aanpak, met relevante, authentieke verhalen is noodzakelijk om een menselijke verbinding aan te gaan.