De interviews met deze experts brachten interessante inzichten aan het licht. Wij spraken met:
- Jos Govaart Co-Founder & Managing Director Coopr
- Daniëlle Tamis Eigenaar HvdM
- Thijs Willekes Founder So PR
- Ruud Bijl Oprichter Bijl PR
- Kim Vercammen Senior pr-communicatieadviseur HPB
- Gijs Toxopeus Client & Operations Director LDJ
Een aantal van hun inzichten:
✓ De basis van het pr-vak is niet veranderd en staat nog steeds fier overeind.
✓ Pr biedt meer dan ooit de mogelijkheid nuance te brengen in een sterk polariserende omgeving.
✓ Door de enorme fragmentatie in de media én samenleving kost het opbouwen van relaties meer tijd.
✓ Het belang van data, inclusiviteit en purposecommunicatie neemt toe.
✓ Er is sprake van een steeds kortere aandachtsspanne.
✓ Een persoonlijke aanpak, met relevante, authentieke verhalen is noodzakelijk om een menselijke verbinding aan te gaan.