Heb je nieuws?

Heb je nieuws?

Maak van je persbericht een nieuwsmoment.


Wanneer je als organisatie nieuws hebt, wil je het liefst dat iedereen ervan weet. Als PR-professional kies je dan voor het versturen van een persbericht, maar vaak is niet echt duidelijk welke factoren invloed hebben op de impact van dit bericht.

Want hoe maak je van dit persbericht nou een nieuwsbericht; hoe stel je het nieuwswaardig op? Wanneer vindt de journalist iets interessant? Wanneer kun je het bericht het beste sturen en hoe kun je zien of je bericht impact heeft gehad?

Verstuur nu jouw persbericht via het ANP-net naar nieuwsmedia, en via onze database naar relevante vakmedia. Het ANP bereikt dagelijks 95% van de media en helpt organisaties om een persbericht in vier stappen te converteren naar een nieuwsmoment.

1. Intake

Samen inventariseren we de mogelijkheden; kiezen we voor een geschreven persbericht, of vullen we het aan met video of foto's? Schrijf jij het bericht, of wil je dat onze copywriters het oppakken voor je?

2. Creatie

We helpen je het persbericht te redigeren of schrijven en verzorgen de foto's of de productie van je videopersbericht op basis van jouw wensen.

3. Distributie

We plaatsen je nieuws op het ANP-net en/of sturen het naar een relevantie selectie uit onze journalistendatabase. Krijg bij regelmatig gebruik toegang tot de Nieuwsmanager, waarmee je zelf kunt versturen en analyseren.

4. Evaluatie

Na het versturen ontvang je feedback met onder andere een overzicht van het bereik, de publicaties en de nieuwswaarde.

mediamonitoring
Persbericht versturen?

Vul hieronder je gegevens in en we nemen binnen een dag contact met je op te inventariseren hoe je jouw nieuwsmoment optimaal kunt benutten.

Waarmee kunnen we je helpen?

Bedankt, het formulier is succesvol verzonden

Het Algemeen Nederlands Persbureau.


Het ANP bestaat sinds 1934 en staat aan de basis van het Nederlandse nieuws. Wij bedienen 95% van alle Nederlandse media met ons feitelijk onderbouwde nieuws. Door dit nieuws, onze experts en onze distributiekanalen ook beschikbaar te maken jouw organisatie zorgen we dat je het vertrouwen van je doelgroep wint en de juiste beslissingen neemt.