Wat leer je?

Je leert een goed persbericht schrijven van top (de titel) tot teen (de noot voor de redactie). Je leert waar een persbericht aan moet voldoen, maar ook wat de struikelblokken zijn.

Na deze dag heb jij bruikbare kennis tot in detail over het schrijven van een persbericht. Je leert van een ervaringsdeskundige wat de do’s en de don’t zijn, hoe je de nieuwswaarde inschat en hoe je een persbericht kort maar krachtig maakt.

Het programma.

Van tevoren stuur je uiterlijk twee weken voor de workshop een persbericht in. Deze kijken we alvast na; dat zorgt tijdens de workshop voor veel leerzame punten.

De workshop duurt ongeveer 3 uur, eerst een blok theorie en daarna praktijk. De workshop is erg interactief: er is veel ruimte om vragen te stellen en er je doet tijdens de praktijkuren verschillende opdrachten.

Voor de hele afdeling.

Je kunt de workshop boeken voor een hele afdeling. Dan geven we de workshop volledig op maat en spelen we echt in op jouw branche. Zo’n workshop is dan goed voor de samenwerking, verrijking van je kennis en je krijgt alle neuzen dezelfde kant op.

Neem contact op voor de mogelijkheden.

Voor studenten.

Deze manier van educatie biedt communicatiestudenten een leuke afwisseling. Als extra toevoeging tijdens een blok, als verbreding op een keuzevak of als workshop tijdens een studiereis. Het is heel praktisch dus het is makkelijk om er gelijk op in te kunnen spelen. Als student communicatie krijg je de basis van een persbericht schrijven, maar met deze workshop leer je er meer over. Je krijgt voorbeelden uit de praktijk en je leert nieuws onderscheiden.

Neem contact op voor de mogelijkheden.

Voor jou.

Schrijf jezelf in voor een geagendeerde workshop en kom namens jouw bedrijf leren. Zo verzamelt zich er een interessante groep met verschillende deelnemers die van de workshop ook zeker van elkaar kunnen leren.

Op dit moment is er nog geen datum bekend.

Alvast vijf tips.

Om je voor te bereiden hebben we alvast wat tips op een rij gezet. Weet jij bijvoorbeeld welk woord je écht niet moet gebruiken in je persbericht?

Begin met schrijven

Deze merken vertrouwen op het ANP.

NOS
Essent
BNR
TNO
Linda
FD

Contact

Neem contact op

Meer weten? We beantwoorden je vragen op werkdagen van 10:00 tot 17:00 uur.

Events
Bel me terug

Laat je nummer achter en we bellen
je zo snel mogelijk terug.

Bedankt! Je wordt zo snel mogelijk terug gebeld.

Je gaat akkoord met de voorwaarden