Aanbod media-analyses

Aanbod media-analyses

Dit factsheet geeft een inzicht in de verschillende opties wanneer je de impact van je PR campagnes wilt meten met een media-analyse.

media analyse reports

De ANP Media-analyses zijn professioneel vormgegeven volgens de ANP huisstijl of in de huisttijl van je organisatie, overzichtelijk en direct bruikbaar voor management-, communicatie- en marketing teams.

ANP heeft drie standaard analyseformats ontwikkeld, die inzicht geven in de ontwikkeling van het imago van een merk, evenement of organisatie over een vooraf bepaalde onderzoeksperiode.

De onderzoeksperiode kan naar behoefte variëren van maand, kwartaal, halfjaar of jaarlijks. Eenmalig ten behoeve van een campagne of om jaarlijks terugkerende campagnes te duiden.

In overleg met analisten die voor het ANP werken wordt bepaald wat het beste aansluit bij de vraag. Maatwerk is altijd mogelijk. De analisten volgen daarbij de kwantitatieve en kwalitatieve onderzoeksmethodes.

Starter

De onderzoekscomponenten van de Starter-analyse bestaat uit een samenvatting, een woordenwolk, de verdeling per media en een beschrijving van de meest impactvolle bronnen.

Business

De Business-analyse biedt naast de starters componenten ook een onderdeel met wat de analist is opgevallen en een tijdgrafiek met hoogtepunten van de campagnes.

Enterprise

In de Entreprise-analyse worden naast de starters- en business- onderdelen ook een sentimentanalyse en een thematische analyse aangeboden.

Mogelijkheden op een rij

Features Starter  Business Enterprise
Samenvatting
Wat valt op
Woordwolk
Mediakanaal verdeling
Top bronnen
Tijdgrafiek en pieken verklaring Incl. sentiment Incl. potentieel bereik
Top onderwerpen
Sentiment
Strategische thema's Incl. kwantitatieve data

Toelichting tabel

Samenvatting 
• Uitgebreide samenvatting waar alle onderdelen van de analyse worden benoemd.
• Gemakkelijk te delen met management, directie of raad van bestuur zonder het hele rapport te moeten lezen.
• Totalen van volume (aantallen berichten), potentieel bereikt publiek, mediawaarde en indien van toepassing sentiment.

Wat valt op
In het onderdeel wat valt op gaat de analist dieper in op de meest in het oog springende zaken uit de diverse onderzoekscomponenten.

Woordwolk
Visualisatie met de meest besproken onderwerpen rondom een merk, thema of bedrijf.

Mediakanaalverdeling
Taartdiagram-visualisatie van de berichtgeving per mediakanaal: print, RTV, online of social. Print en RTV moeten daarbij worden ingekocht. ANP heeft een van de meest uitgebreide portfolio's aan betaalde bronnen.

Bronverdeling
Overzicht van de top 5-10 bronnen per mediakanaal die het meest over een merk, organisatie of campagne publiceren.

Top onderwerpen
Overzicht en duiding van de toponderwerpen. Hier wordt een korte toelichting van het onderwerp, de link met het rapport-onderwerp (merk/product/thema) en opvallendheden beschreven.

Tijdgrafiek en piekenverklaring
Geeft een overzicht van het volumeverloop in tijd met de belangrijkste pieken. Mogelijk te combineren met sentiment en potentieel bereik zodat in één oogopslag duidelijk is of de piek gedreven wordt door een hoog volume, een uitschietend positief of negatief sentiment en/of een hoog aantal potentiële impressies.

Sentiment
Geeft inzicht in de teneur van een onderwerp en/of top onderwerpen van een merk/ product/ evenement of moment. Dit kan gebruikt worden ter ondersteuning en bijstelling van de communicatiestrategie.

(Strategische) thema’s
Kwantitatief (volume, sentiment*, potentieel bereik) en kwalitatief overzicht van 3-5 van tevoren bepaalde thema's (al dan niet gecombineerd met een bedrijf/merk). Inzicht in welke onderwerpen binnen het thema door wie en met welk sentiment worden besproken.

* Bij afname van sentiment is er de keuze tussen automatisch sentiment en handmatig sentiment
tegen meerprijs. Dit is afhankelijk van de hoeveelheid data en dient per klant/rapport bepaald te worden. Sentiment met terugwerkende kracht is altijd handmatig en tegen meerprijs.
** Mogelijkheid tot het afnemen van print en RTV data tegen meerprijs.

Welke media-analyse past het beste bij je wensen?

Laat je gegevens achter en we nemen de volgende werkdag contact met je op om de mogelijkheden voor jouw organisatie te bespreken.

Bedankt, het formulier is succesvol verzonden