Programma - ANP

Mediamonitoring & Analyse Event 2018

Programma

Onderstaand geven wij je een blik op de onderwerpen die aan de orde komen. Tijdens de sessies maak je kennis met de inzet van een effectieve (media)monitoring. Hoe je hiermee juiste media analyses maakt en hoe je grip krijgt op je berichtgeving.

Daarnaast laat het ANP op dit moment een trendrapport samenstellen in samenwerking met Kantar TNS. De uitkomsten hiervan worden besproken tijdens het evenement en uiteraard krijg je het rapport ook mee naar huis.

12.30 – 13.15 uur

Registratie en ontvangst met lunch

 

13.15 – 13.25 uur

Welkom en opening
Robert-Jan Knook in gesprek met Edwin de Groot, Commercieel Manager – ANP Zakelijk.

 

13.25 – 14.10 uur

Media analyse; een reputatie en branding instrument
Andre Manning, Directeur – Logeion

Krijg grip op de effecten van je berichtgeving!

Analyse draagt bij aan een duiding en interpretatie van je monitoring en geeft je inzicht in klant(service), concurrentie en markt. Daarnaast meet je met analyse de resultaten van je acties en campagnes.

  • Hoe gebruik je media analyse voor je reputatiemanagement?
  • Ben je in staat om bij een daling of een stijging op de juiste wijze te acteren?
  • Hoe zet je het belang van media analyse hoog op de agenda?

 

14.10 – 15.00 uur

Interactieve discussie o.l.v. dagvoorzitter
Robert-Jan Knook – Presentator, mediatrainer en nieuwslezer @ANP

Trendrapport mediamonitoring en -analyse 2018
Discussie met deskundigen over de ontwikkelingen op het gebied van monitoring en analyse naar aanleiding van het recent verschenen trendrapport dat ANP Zakelijk heeft laten opstellen in samenwerking met Kantar TNS.

 

15.00 – 15.30 uur     Pauze

 

15.30 – 16.15 uur

Effectieve inzet van monitoring
Frederike Wegener Sleeswijk, Senior Research Consultant – Hill + Knowlton

Iedereen kan zoeken, maar er zijn er weinig die kunnen vinden!

  • Monitoringbehoefte in de veranderende wereld van communiceren.
  • Ruis en integratie van verschillende en in aantal toenemende media kanalen (zoals vlogs, podcasts).
  • Algoritmes en het voorspellende karakter ervan.
  • Accountability van monitoring.
  • De invloed van monitoring op je (communicatie)strategie.

 

16.15 – 16.45 uur

What’s new at ANP Zakelijk: ANP 360+
Edwin de Groot, Commercieel Manager  – ANP Zakelijk

De wereld van monitoring is volop in beweging. ANP Zakelijk speelt daarop in met de verdere ontwikkeling van de tool ANP 360.

 

16.45 – 18.00 uur     Afsluiting met aansluitend borrel