ANP-alerts essentieel voor management van Ziggo

‘Het is even koppen snellen om weer bij te zijn’

Ziggo verbetert zijn informatievoorziening door de tools van het ANP te gebruiken. Dagelijks ontvangt het management de  ‘media alerts’ van ANPinBusiness.          

Voor mediabedrijf Ziggo is het essentieel te weten wat journalisten en gebruikers over het bedrijf schrijven, wat er in de branche gebeurt en hoe de concurrentie zich gedraagt. Zowel in de krant, online als op social media. “Een goede relatie met de klant zit tot in de haarvaten van onze organisatie”, zegt Martijn Jonker, Directeur Corporate Communicatie van het beursgenoteerde Ziggo. “Wij acteren in een door consumenten gedreven markt en moeten elke dag op de hoogte zijn van wat drie miljoen huishoudens van onze producten vinden.”

ANPinBusiness levert het management van Ziggo twee keer per dag een kort inhoudelijk overzicht van het belangrijkste nieuws en gepubliceerde artikelen over Ziggo en de branche. “Het is even koppen snellen om weer bij te zijn”, zegt Jonker. “We krijgen een korte samenvatting van een aantal artikelen. De media alerts bestrijken het complete medialandschap, of het nou regionaal of landelijk is. Als je verder wilt lezen, heb je toegang tot de complete kopij. Via deze nieuwsvoorziening krijgen we een duidelijk beeld van wat die dag relevant is, hoe  productintroducties worden ontvangen en hoe een nieuw product gewaardeerd wordt. Wij zijn daardoor altijd bij en kunnen meteen ingrijpen bij actuele ontwikkelingen.”

Lees ook hoe Ziggo sociale media en reguliere media monitort.

anp-inbusiness-diensten-nieuws-social-media-monitoren ANPinBusiness levert (online) diensten om nieuws en social media te monitoren.

Kijk op anp.nl/inbusiness voor meer informatie of laat uw gegevens achter: